SMTTE modellen
SMTTE modellen er et aktivt værktøj i Klynge IBA. Vi bruger det både på stuerne til pædagogisk udvikling, men også i ledelsesteamet i Klyngen.Modellen gør, at der bliver sat konkrete mål, som har en række håndgribelige tiltag, samt tegn vi registrerer på vej mod målet.
Pædagogisk planlægnings skema
Pædagogisk planlægnings skema bruges til at planlægge ugens aktiviteter og praksis med de pædagogiske overvejelser der er gjort, samt hvad der skal til for at det kan lade sig gøre. Det giver samtidig vores vikarer mulighed for at støtte op om stuens planlagte aktiviteter for hele dagen, da den står beskrevet.
Nygreens omsorgsbehov
Er den teoretiske forståelse, der danner baggrund for refleksion over børns omsorgsbehov. Samt tilhørende skema , bruges til kortlægning samt analyse af barnets behov for omsorg ved bekymring.
Evalueringsskema
Bruges til evaluere processer, projekter mm
Vejledning til det gode billede
En guide til hvordan der skal tages billeder med forkus på læringsmiljøet
Tidlig opsporing
To gange om året gennemfører vi en trivselsvurdering for samtlige børn. Her er formålet at tidligt kunne opspore mistrivsel og faldende trivsel iblandt børnene.
Sprogvurdering af de 3 årige og 5 årige
De 3 og 5 årige sprogvurderes i Klynge IBA. Det er de sprogansvarlige i børnehaven sammen med pædagogisk leder der sørger for at planlægningen og udførelsen af sprogvurderingerne sker som planlagt.